نان سحر با طعم تندرستی

021-22678103

نان سحر با طعم تندرستی

رژیم غذایی مناسب، یکی از مهم ترین اصول حفظ تناسب اندام است و این در حالی است که برنامه غذایی باید با در نظر گرفتن نیازهای انرژی خاص هر ورزش و حجم‌ تمرین روزانه، سن، جنسیت و اولویت‌های رژیمی فرد تنظیم شود.  تغذیه مناسب شامل رژیمی است که اساسا گیاهی، پُر کربوهیدرات (55 درصد تا 65 درصد کل کالری)، کم ‌چربی (کمتر از 30 درصد کل کالری) و از نظر پروتئین، کافی (10 درصد تا 15درصد کل کالری) باشد.

نتیجه ده‌ها سال تحقیق نشان می‌دهد که رژیم‌های غنی از حبوبات، سبزی‌ها و میوه‌ها به پیشگیری از بیماری‌ها کمک می‌کند، وزن بدن را ثابت نگه می‌دارد و عملکرد ورزشی را به حد مطلوب می‌رساند. نباید این نکته را فراموش کنید که رژیمی که به مقدار کافی کربوهیدرات ندارد، موجب تخلیه سریع ذخایر گلیکوژن موجود در عضلات و کبد می‌شود و ظرفیت تمرینات ورزشی شدید و طولانی مدت را کاهش می‌دهد. همانطور که می دانید کربوهیدرات‌ها موادی هستند که بدن در طی ورزش به عنوان سوخت از آنها استفاده می کند و مقدار ذخیره آنها مستقیما بر توانایی و استقامت ورزشکار، اثر می‌گذارد و به مقدار محدود به صورت گلیکوژن در کبد و عضلات ذخیره می‌شوند. گیلکوژن عضلات و سوخت آن را تامین می‌کند، در حالی که گلیکوژن کبد، قند خون را جهت خون‌رسانی به مغز در حد طبیعی نگه می‌دارد. به این ترتیب ورزش و تغذیه به موقع و مناسب می‌تواند ذخیره گلیکوژن را افزایش دهد.

حرم غذایی

همانطور که در تصویر ملاحظه می فرمایید و بر اساس جدیدترین طراحی "هرم راهنمای غذایی" که به منظور برنامه‌ریزی و انتخاب مواد غذایی  تدوین گردیده است تا به وسیله آن، تعداد واحدهای مصرفی پنج گروه اصلی غذا را برای تامین کالری روزانه توصیف کرده گردد؛ پر واضح است که بخش اعظم انرژی روزانه از گروه نان و غلات تامین می شود و توصیه می شود تا به طور میانگین (11-6) واحد  از این گروه در رژیم غذایی روزانه گنجانده شود و از آنجا که نان به عنوان غذای پایه بخش عمده ای از نیازهای بدن را تامین می کند و به اعتقاد ما برکت سفره هر ایرانی می باشد، دغدغه ی همیشگی نان سحر نیز تولید نان سلامت با ویژگی های کیفی بالا در حد استانداردهای بین المللی روز دنیا  می باشد. این در حالی است که قائده هرم را فعالیت های فیزیکی در بر می گیرد که خود نشان از میزان اهمیت ورزش در کنار رعایت رژیم غذایی صحیح دارد. بنابراین شرط اصلی سالم زیستن تغذیه صحیح توام با ورزش می باشد که نان سحر دراین خصوص نیز پیشتاز بوده و به این مهم توجه ویژه ای دارد. از این رو جناب آقای مهدی خان محمدی "مدیر عامل گروه صنعتی نان سحر"  به این موضوع نیز اهتمام داشته و شرکت در برنامه های ورزشی را جزو جدایی ناپذیر از برنامه روزانه خود می دانند چراکه ایشان معتقد هستند بمنظور نهادینه کردن این دو اصل اساسی باید از خودمان آغاز نماییم. در این میان حضور و حمایت عزیزانی همچون جناب آقای دکتر هاشمی "وزیر محترم بهداشت، درمان وآموزش پزشکی کشور" نیز سبب دلگرمی و تشویق بیش از پیش در زمینه ی فرهنگ سازی در این خصوص می باشد.

روابط عمومی گروه صنعتی نان سحر

Loading. Please wait.