دانشگاه نان سحر میزبان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

هفته گذشته دکتر صالحی، معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به همراه مهندس یوسفی، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه یک و نیز هیات همراه از دانشگاه نان سحر بازدید کردند.       
در جلسه‌ای که پیرامون این بازدید تشکیل شد، دکتر صالحی، معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: سیاست ما در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کوچک کردن دولت و بزرگ کردن بخش خصوصی است و اینکه امور تولید و کارآفرینی را گسترش و به بخش خصوصی واگذار نماییم.
وی ادامه داد: تمام مراحل قانون‌گذاری این مساله فراهم شده و ما محیطی را به منظور کسب و کار ایجاد نمودیم که شرکت‌های بزرگ و کوچک از این محیط استفاده کردند.
دکتر صالحی در ادمه با تاکید بر اینکه باید سهم اقتصاد دانش‌بنیان را در اقتصاد کشور زیاد کنیم، افزود: علی‌رغم اتفاقات مثبتی که در این راستا رقم خورده، هنوز اقتصاد دانش‌بنیان سهم بزرگی را در اقتصاد کشور به خود اختصاص نداده است.
وی اظهار کرد: در دنیا، شرکت‌های بزرگ کارآفرینی به شرکت‌های کوچک جهت رشد و توسعه کمک می‌کنند. ما در ایران هم این مساله را مدنظر قرار داده‌ایم تا به کمک کارآفرینان و تولیدکنندگان واقعی و موفق کشور و کسانی که از اهتمام دانشی برخوردارند، شرایطی را در نظام نوآوری جهت رشد در حوزه دانش و فناوری ایجاد کنیم.
دکتر صالحی گفت: در واقع باید در نظام نوآوری مراکزی را ایجاد کنیم که از داخل آن‌ها، ایده‌ها و شرکت‌های دانش بنیان به وجود بیایند و همچنین مراکزی ایجاد شود که این ایده‌ها در آنجا رشد کنند. در این راستا نیاز به هرگونه حمایتی باشد، معاونت علمی و فناوری ورود خواهد نمود.
معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه بیان کرد: در دنیا بافت‌ها و زیرساخت‌هایی که به هردلیلی بلا استفاده مانده، در خدمت نوآوری و کارآفرینی قرار می‌گیرد. تلاش ما این است که این مسیر را در کشور دولتی نکنیم؛ به عبارتی دیگر حلقه مفقوده ما در این مسیر، بخش خصوصی واقعی است که موتور اصلی این کار را در دست بگیرد ضمن اینکه تمام قانون‌گذاری‌های آن از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام شده است.
وی ادامه داد: برای تحقق این امر نیاز به مکان و فضایی بزرگ خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم با تعاملاتی که با دولت و بخش خصوصی داریم، این زیرساخت‌ها را فراهم نماییم.
در این راستا همکاری خوبی با شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه یک انجام شده و در مسیر نوآوری، فضای فیزیکی شرکت غله را در اختیار گرفته‌ایم.
در واقع هدف، راه‌اندازی مرکز نوآوری و شتاب‌دهی به منظور ایجاد اکوسیستم جدید برای تغییر و تحولات است و تلاش می‌کنیم فاصله ایده‌ها تا بازار را کم کنیم و در این راستا معاونت تمام ظرفیت‌های دولت را در اختیار بخش خصوصی خواهد گذاشت. قطعا اگر این طرح به یک تجربه موفق تبدیل شود، در کل ایران قابل اجرا خواهد بود.
معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان در صندوق توسعه ملی خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان در تعامل با صندوق توسعه ملی، می‌توانند در حوزه تجاری‌سازی، ایده‌هایشان را به نحو احسن اجرایی نمایند.
در خاتمه این جلسه، مهندس یوسفی، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی غله منطقه یک خطاب به مجموعه نان سحر بیان کرد: مجموعه گل گندم در شرکت غله، این آمادگی را دارد که در راستای بحث نوآوری در خدمت شما باشد. قطعا ورود شما به این مجموعه برای مردم جنوب تهران می‌تواند موثر و یک هدیه خوب باشد.
 در حاشیه بازدید از دانشگاه و کارخانه ثمین نان سحر، خط بسته‌بندی اتوماتیک ایتالیایی که در هر ساعت قادر به بسته‌بندی ۶ تن محصول است، با حضور مهندس یوسفی افتتاح گردید.

روابط عمومی گروه صنعتی نان سحر

 

Loading. Please wait.